Tegelikult
on riigid alati lihtsatesse lahendustesse uskujate surve all kõik sõltuvust
tekitav ära keelata. Teades, et reaalses elus toob see kaasa ei midagi muud,
kui põrandaaluse tegevuse, seda ei tehta. Kättesaadavust piiratakse aga
maksuga.
Hasartmängumaksust
laekuv tulu kulutatakse aga reeglina pehmete väärtuste toetuseks. Sotsiaal,
kultuur ja sport selle osana, haridus – kõik need suurused ja tegevused, mis
toetuvad reeglina omaosalusele või metseenlusele. Miks nii?
Ühtpidi on
see justkui vabanduseks lihtsameelsete ees, kes keeldudesse usuvad. Aga lisaks
sellele hoitakse hasartmängumaksu sihtotstarbe määramisega valitsused eemal
maksupoliitilistest huvidest. Riigil peab olema kohustus maksude abil asja
reguleerida, aga mitte huvi sellest laekumisest täiendavat tulu saada. Sest
raha, teadagi, on alati vähe. Tulu suurendada saab teatavasti kahel teel –
maksumäära tõstes ja maksubaasi laiendades. Ja kui maksumäär täidab eelkõige
regulatiivset rolli, siis maksubaasi laienemine (ehk mängukohtade arvu
suurenemine) hoitakse eemal riigi rahanduspoliitilistest huvidest.
Monacos
näiteks võib see korraldus ja ka riigi potolne huvi olla hoopis teistsugune.
Aga peame me siis Monacoks muutuma?
No comments:
Post a Comment